Nuovargis yra viena iš kelių dažniausiai pasitaikančių žindymo problemų ir dėl ko nereikia jaudintis. Vis dėlto tai nėra kažkas, su kuo turėtumėte susitaikyti. Nuovargis gali pakenkti pieno gamybai ir sukelti stresą, nes galite nerimauti dėl to, kad neturite pakankamai maisto kūdikiui. Tai gali dar labiau sumažinti pieno gamybą ir taip sukelti užburtą ratą. Deja, šis stresas ir nuovargis kartu su kitomis maitinimo krūtimi problemomis, pavyzdžiui, skaudančiais speneliais, verčia moteris atsisakyti maitinimo krūtimi anksčiau, nei planuota. Bet nesijaudinkite, krūtimi maitinančios ir pavargusios mamos gali pasinaudoti pagalba!

Kodėl maitinimas krūtimi išvargina?

Tiesą sakant, daugelis kūdikio neseniai susilaukusių mamų jaučiasi pavargusios, nesvarbu, ar jos maitina krūtimi. O kas nebūtų pavargęs, turint omenyje bemieges naktis ir jausmus dėl nuolatinio kūdikio dėmesio poreikio? Bet kai maitinate krūtimi, yra dar vienas kaltininkas, dėl kurio galite žiovauti – tai hormonai. Kai žindote kūdikį, jūsų smegenys išskiria hormoną oksitociną, kad krūtų raumenims ir pieno latakams pasakytų, jog laikas leisti pieną. Oksitocinas taip pat priverčia gimdą susitraukti po gimdymo, riboja kraujo netekimą ir skatina gijimą. Tai netgi sumažina stresą ir kraujospūdį. Minusas yra tas, kad oksitocinas gali priversti jus taip atsipalaiduoti, kad žindymo metu jaučiatės mieguista ir pavargusi. Taigi, jei pradedate snūduriuoti, kol kūdikis žinda, žinokite, kad oksitocinas atlieka savo darbą!

Kaip įveikti mieguistumą maitinant krūtimi?

Išbandykite šiuos naudingus patarimus, kurie padės kovoti su nuovargiu maitinant krūtimi ir auginant kūdikį:

 Paprašykite partnerio padėti naktį. Jūsų partneris negali krūtimi maitinti kūdikio, tačiau jis gali atnešti kūdikį prie jūsų krūtinės, pakeisti sauskelnes ir padėti vaikui vėl užmigti.

Miegokite, kai jūsų kūdikis miega. Pabandykite atsispirti pagundai atlikti kitus darbus ir palepinkite save poilsiu – miegas daro stebuklus. Be to, jūs jo tikrai nusipelnėte!

Įkvėpkite gryno oro ir mankštinkitės. Norint gauti naudos iš mankštos, nereikia patekti į sporto salę ar pradėti treniruotis maratonui. Kasdien išeikite pasivaikščioti kartu su kūdikiui – tai suteiks energijos ir žvalumo.

Sutelkite dėmesį į savo dietą ir mitybą. Kai maitinate krūtimi, turite suvartoti daugiau kalorijų, tačiau priverskite kiekvieną iš jų būti tikrai naudinga! Subalansuota mityba, kurioje gausu baltymų ir kitų maistinių medžiagų, padės neatsilikti nuo kūdikio mitybos tempų ir paskatins pieno gamybą.

Išbandykite papildus. Yra puikių papildų, specialiai sukurtų maitinimo krūtimi problemoms, tokioms kaip nuovargis ir mažas pieno kiekis, spręsti.

Kai kuriais atvejais nuovargį sukelia pieno atsargos pieno kanaluose. Tai vadinama mastitu, todėl jos gali patinti, sukelti uždegimą krūtyse. Jei manote, kad dėl nuovargio gali būti kaltas mastitas ar kita liga, turėtumėte kreiptis į gydytoją, kad galėtumėte tinkamai tai diagnozuoti ir gydyti.