Intymi priežiūra po gimdymo

 Lygiai taip, kaip ir nėštumo metu, svarbu rūpintis savimi ir skirti sau laiko po gimdymo.

Gimdymas yra šiurkštus jūsų kūnui, ypač dėl to, kad jūsų makštis turi gerokai išsiplėsti, kad padarytų vietos kūdikiui, o kai kurie nepatogumai gali tęstis keletą mėnesių po kūdikio gimimo. Daugelis moterų po gimdymo patiria skausmus ir kitų nepatogumų, tokių kaip patinimas, mėlynės, sausumas, kraujavimas, skaudanti ir jautri oda bei skausmas einant į tualetą. Tinkama intymia priežiūra po gimdymo galima palengvinti daugelį šių įprastų simptomų ir paskatinti savo kūno gijimo procesą.

 Atminkite, kad rūpintis savimi yra geriausias dalykas, kurį galite padaryti tiek sau, tiek kūdikiui.

Tavo makštis po gimdymo

Gimdymo metu net 9 iš 10 pirmą kartą gimdančių motinų plyšta makštis arba joms atliekama epiziotomija – tai yra pjūvis, kurį sveikatos priežiūros specialistas gimdant padaro makštyje, kad būtų daugiau vietos kūdikiui. Kai kurie plyšimai būna maži ir paveikia tik odą, o kitiems gali prireikti siūlių ir gali net tekti operuoti tarpvietės raumenį. Plyšimai ir įpjovimai tarpvietės srityje gali padaryti odą jautria prisilietimams ir dilgčiojančią šlapinimosi metu. Net jei nesusidūrėte su problemomis gimdymo metu, po jo greičiausiai pajusite patinimą ir kitus skausmus makštyje bei tarpvietėje. Jūsų kūnas taip pat atsikratys nebereikalingo kraujo ir audinių gimdoje. Šis kraujavimas vadinamas lokija ir paprastai būna sunkus bei ryškiai raudonas pirmosiomis dienomis, prieš tai, kai palengvėja ir visiškai išnyksta per kelias savaites.

Patarimai po gimdymo

Skausmingumas aplink makštį po gimdymo yra normalus reiškinys. Tačiau tinkama priežiūra po gimdymo yra svarbi siekiant išvengti infekcijos ir kad galėtumėte kuo geriau pasirūpinti naujagimiu. Šie paprasti patarimai po gimdymo gali padėti pasijusti geriau ir pasveikti greičiau:

  • Kad išvengtumėte vidurių užkietėjimo, gerkite daug vandens ir valgykite daug skaidulų turintį maistą, pavyzdžiui, vaisius, daržoves ir visagrūdžius produktus
  • Kasdien prauskitės šiltoje vonioje ar duše, kad palaikytumėte makšties srities švarą ir apsisaugotumėte nuo infekcijų
  • Po šlapinimosi, užuot naudoję tualetinį popierių, apipurkškite makšties sritį vandeniu.
  • Dažnai keiskite higieninius įklotus.
  • Kad sumažintumėte skausmą, tarpvietėje dėkite šaltį ar į rankšluosti įvyniotus ledo kubelius.
  • Kasdien darykite dubens raumenų stiprinimo pratimus, kad sustiprintumėte dubens raumenis ir sumažintumėte skausmą.
  • Jei makštis atrodo sausesnė nei įprasta, sekso metu naudokite lubrikantą.
  • Išbandykite nereceptinius vaistus nuo skausmo, tačiau nepamirškite pirma pasitarti su sveikatos priežiūros specialistu, jei maitinate krūtimi.
  • Išbandykite „Multi-Mam After Birth“ purškiklį. Šis patogus 360 laipsnių naudojamas purškiklis yra greito raminamojo poveikio ir padeda odai natūraliai atsigauti.

Jei jums labai skauda siūlių vietoje, jaučiate nemalonų kvapą, užkietėjo viduriai ir tai nepraeina arba netenkate kraujo dideliais krešuliais, pasitarkite su savo gydytoju, ar jums nereikia papildomo gydymo.

Ko nors kasdienei priežiūrai?